تبلیغات
فرقان - معرفی و نقد و بررسی فرقه شیطان‌پرستی- قسمت چهارم
فرقان
یِا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إَن تَتَّقُواْ اللّهَ یَجْعَل لَّکُمْ فُرْقَاناً

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

معرفی و نقد و بررسی فرقه شیطان‌پرستی- قسمت چهارم

روانشناسان می‌گویند: با سه بار گوش دادن به موسیقی راك، تبدیل به یك خشونت طلب می‌شوید. گالت یكی از ستارگان موسیقی شیطانی می‌گوید: جلال و ستایش تا ابد برای توست شیطان، لذا روح من، روزی در زیر درخت نیك و بد آرام می‌گیرد. چندین جوان پس از شوی مذكور خودكشی كردند. در بین تمام گروه‌های راك، گروه بوسه، ملقب به «لژیونر شیطان» است  كه این لقب به واسطه وحشی‌گری این گروه، از طرف گروه‌های شیطان‌پرستان دیگر به آن‌ها نسبت داده شده است.

  • «نقد و بررسی» بررسی علل گرایش به شیطان‌پرستی
مبانی واصول: ظاهرا پرستش شیطان را می‌توان در موضوعات زیر بررسی كرد:

1- ترس از شیطان و ایمان به رحمانیت خدا
2- نیاز به كسی كه بتوان در مواقع نیاز به او تكیه كرد
3- از بین رفتن جایگاه و قداست دین
4- تنوع طلبی
5- جذابیت این مذهب

امور ناشناخته‌ای همچون طوفان، جنگ، زلزله، كسوف، خسوف، بیماری، مرگ، قحطی و ... از طرفی انسان همواره احساس نیاز به قدرتی قابل تكیه كردن می‌كند. قدرتی ماورای قدرتهای دیگر، و چه بسا قدرتی مخوف‌تر از قدرتهای دیگر. از این رو به سحر و جادو به خصوص جادوی سیاه و گرایش به شیطان و پرستش او به عنوان عظیم‌ترین قدرت شر در جهان می‌پردازد و هر گاه حادثه‌ای ناگوار در راه راست می‌پندارد و شیاطین غضبناك هستند و عن‌قریب است كه انسانها را قتل عام كنند و در نتیجه پیش‌دستی كرده و برای شیطان قربانی می‌كنند تا آرامش یابد. گرایش به شیطان در ابتدا به دلیل جهل بشر و مرموز بودن جهان و عدم تسلط او نیروهای طبیعی و در نتیجه ترس او بیشتر از عوامل طبیعی بوده. در كتاب شیطان‌پرستی كلمات عبری یافت می‌شود. گفته شده پرستندگان شیطان به او روی آوردند چون اعتقاد داشتند خدا به نژاد اینان خیانت كرده است و شیطان را در مراسمی كه عملاَ اعتراض به خدای حقیقی داشت، پرستیدند. پروراندن این آئین عملی از روی یاس بود. اینها در حقیقت افرادی منزوی بودند كه تنها با كمك اشخاص محدودی در رسیدن به اهداف خود فعالیت می‌كردند.

شیطان‌پرستان به خاطر اعتقاد به اینكه كلیسا عامل بدبختی مردم است به شیطان گرویدند و اعمالی كه برعكس اعمال كلیسا در پرستش شیطان انجام دادند. علاوه بر اینكه بنا به اعتقاد شیطان‌پرستان علت اختراع شیطان قدرتی برتر از مسیح بود بلكه ایجاد ترس بود زیرا كمتر عنصری همانند ترس اشخاص را به اطاعت وامی‌دارد. برای نیل به این مقصود (تسلط بر ذهن و دل جوانان دنیا و سپس استعمار آنها)، نخستین گام بزرگ‌نمایی قدرت شیطان است. ترس از قدرت شیطان مقدمه شیطان‌پرستی است و هر كه از شیطان در هراس باشد در حقیقت بندگی او را گردن نهاده است. قرآن مجید در این باب می‌فرماید:

«همانا شیطان یاران خویش را می‌ترساند، پس ای مؤمنان، اگربه خدا ایمان دارید، از شیطان نهراسید و تقوای مرا پیشه سازید»
در نقد و بررسی عقاید شیطان‌پرستان به چند مورد اشاره می‌كنیم: آنها بر وجود شیطان به عنوان موجود (جوهر هستیة بحث می‌كنند.
نقد: شیطان‌پرستان برای این مفهوم در اولین كلیسای شیطان جواب درستی پیدا نكردند. موضوعات به سهولت (در این فرقه) به عنوان اسرار یا رموز مطرح می‌شوند كه این به دلیل عدم حضور شواهد غیر علمی است تا بتوان واقعیت تئوری (علمی) خود را تثبیت كنند. در بسیاری از مذاهب، این مسأله به عنان «خیزش ایمان» محسوب می‌شود. وجود شیطان به عنوان جوهر نوعی فرضیه است و باید بدانیم كه فرضیات هیچ‌گاه به این دلیل كه توسط علم قابل آزمون و خطا نیستند به حقایق (واقعیات) بدل نمی‌شوند. باید گفت كه این اصل نوعی نتیجه‌گیری شخصی است كه پایه و اساس ثابتی ندارد. – از دیگر عقاید شیطان‌پرستان آن است كه: كلیسای شیطانی، تایید‌كننده نظریه دموكراتیك ”برتری از آن همه“ است. این اصل را می‌توان به پیام آقای ”جان آلی“ ملقب به ”كشیش ارشد كلیسای شیطان“ ارتباط داد. او معتقد است: «پیام ما كاملا برخلاف تمام پیام‌های تبلیغی است من به همه مردان و زنان می‌گویم كه شما وجودی مستقل و بی‌همتا دارید و مركز توجه عالم و جهان هستید، این پیام كاملاَ براساس مغالطه‌های پیش از پیدایش فلسفه است. در آن زمان استدلال معروفی بود كه می‌گفت: حقیقت محض وجود ندارد. حقیقت به تعداد مردم جهان است و حقیقت همان چیزی است كه هر كس فكر می‌كند. مثلاَ گرما وسرما برای آب وجود ندارد. آب رودخانه برای كسی كه آن را سرد می‌یابد، سرد است و برای كسی كه آن را سرد نمی‌یابد گرم است.

بنابراین حقیقت وجود ندارد اما ارسطو ابطالی به این استدلال زد و اثبات كرد كه حقیقت یكی است و این همه تشتت آرا به این دلیل است كه آرا برای رسیدن به حقیقت واحد تلاش می‌كنند هرچند كه دستیابی به آن مشكل ولی ممكن باشد – آن‌ها معتقدند شیطان همه آنچه را كه گناه شمرده می‌شود حاوی لذت فیزیكی می‌داند. در مورد این نظر باید گفت كه از دید پژوهشگرانه و بررسی داده‌ها این‌طور به نظر می‌رسد كه هدف اولیه شیطان‌پرستان تغییر دادن مردم و قرار دادن آنها در جهت مخالف اعتقادات، خانواده، جامعه و خداوند است و ایستادن دربرابر همه اینهاست. رسیدن به نهایت لذائذ فیزیكی و جسمانی نشان دهندة ذهن بیمار و عقاید و برداشت حیوانی – شهوانی همراه با خودنمایی یك شیطان‌پرست است كه همه این‌ها براساس اعتقاد به جبر ذاتی قاهرانه و جابرانه استوار است. آن‌ها معتقدند كه در آینده باید جان خود را در این راه بگذارند و خودكشی یكی از عمده‌ترین این راههاست. و می‌گویند اگر خود را فدای شیطان كنند در زندكی بعدی باز خواهند گشت و قوی‌تر از قبل زندگی جاودانه‌ای را به همراه او خواهند داشت. عقیده دیگر شیطان‌پرستان: خدایی جز انسان وجود ندارد.

نقد: سستی اعتقاد و زوال اندیشه در این پیام به نحو اعلا مشهود است. به حدی كه گوینده بدون توجه به جریان خلقت و قانون علت و معلول و نظم، خدایی و قدرت خلاقه را برای انسان قائل است و به نظر می‌رسد در این مكتب حتی انسان‌شناسی صحیحی وجود ندارد وگرنه هیچ‌گاه انسان را به تمام خدایی و ربوبیت و خلاقیت نمی‌رسانند. در بسیاری از پیام شیطان‌پرستان از كلمه حق استفاده شده همه می‌دانیم كه بیان كلمه حق مسلماَ تكالیفی را هم به همراه دارد و بر این اساس هر حقی، تكلیفی می‌آورد و این‌طور نیست كه زندگی انسان سراسر حقوق او باشد صرف نظر از تكالیف و وظایفی كه در قبال دیگران دارد.

آن‌ها معتقدند كه مردم به اندازه كافی آگاهند تا قوانین اخلاقی را در یك پیكره اجتماعی نشر دهند بدون تهدید یك موجود خیالی خارق‌العاده كه حكم به نابودی مجرم دهد – در این جملات اشاره به قوانین اخلاقی شده است بدون توجه به منبع صدور اخلاق: زیرا دسته زیادی از اخلاقیات كه تا امروز برای ما حفظ شده‌ا ند در پرتو تعالیم دینی بوده‌اند و این سخن ناصحیحی است كه بدون وجود خدا هم مردم در اجتماع، اخلاقی رفتار می‌كنند. زیرا تجربه نشاه داده جوامعی كه شناخت خدا در میانشان وجود ندارد به اخلاقیات هم آنچنان معتقد نیستند. گرچه بیشترین نقدها از ناحیه بزرگ صورت می‌پذیرد ولی بیشترین انتقادات به شیطان‌پرستی از طرف مسیحیان شكل می‌گیرد. این ادعا كه شیطان‌پرستی به طور صرف یك دین و فلسفه است در كنار معنای ضد آن تعریف می‌شود كه چه چیزی به عنوان ریاكاری، حماقت و خطاهای مسیر اصلی فلسفه‌ها و ادیان ضعیف عمل می‌كند. بسیاری از شیطان‌پرستان، شیطان را به عنوان یك نیروی سركش معرفی می‌كنند. به هر حال آن‌ها ادعا می‌كنند كه چنین هویتی بر مبنای قبول كردن این‌ كه شیطان موجودی با قدرتی افضل است شكل می‌گیرد. حال گفته می‌شود با توجه به اینكه شیطان به عنوان موجودی شناخته می‌شود كه با خداوند مخالفت می‌كند در صورت قبول كردن او به عنوان راهنما، باید با خودش نیز مخالفت كرد (تناقض). شیطان‌پرستی یك «سراب فلسفی» و «علم بیان سنگین» است چرا كه گفته می‌شود آنتوان لاوی «رهبر كلیسای شیطان» دراستفاده از لغات تبحر خاصی داشته است. شیطان‌‌پرستی یك طلسم كم ژرفای عقلانی از خدای ساخته شده توسط بشر است.

یكی از نقدهای كاربردی شیطان‌پرسستی این است كه ضمن این‌كه شیطان‌پرستی معمولاَ خود را به عنوان راه نجاتی برای توده‌های تسلیم شده مردم در مقابل دین‌های اصلی معرفی می‌كند، بر شایستگی‌های آن‌ها در بی‌نیازی از دیگران و انزواگری تاكید می‌كنند و انزواگرایی می‌تواند به سوء استفاده‌های مختلفی ناشی شود چرا كه طبیعت انزواگرایانه شیطان معمولاَ در باز خورد جوامع ناكار آمده است. و برای جبران این خلأ از قوانین ادیان و سنتی استفاده كرده است.

همان‌طور كه گفتیم شیطان‌پرستان واقعی منتسب به یزیدبن معاویه می‌شوند و طایفه كردان یزیدی را در كردستان عراق فرقه یزیدیه می‌نامند. این فرقه هم‌چون بسیاری از ملل و محل دستخوش تغییرات زمان شده و به تدریج از حوزه عقل و دین دور شده، دستخوش انحرافات گشته‌اند.

یزیدیها یا عدویه به دلیل احترام به شیطان (از جنبه جلب رضایت و ترسیدن از او به تاثیر از ثنویت‌گرایی آریاییها) به شیطان‌پرستان معروف شده و به علت انزاوا و مورد حمله واقع شدن، رو به اضمحلال فكری و انسانی می‌روند. شیطان‌پرستان امروزی شیطان را عبادت نمی‌كنند آن‌ها حتی مسحیان را در این مورد قبول ندارند. شیطان‌پرستان خداشناس به وجود شیطان معتقد هستند همچنین كسانی كه شیطان را عبادت می‌كنند شیطان را خدا معرفی می‌كنند كسانی كه شیطان را عبادت می‌كنند افرادی جز مسیحیان مرتد بی‌انگیزه نیستند كه هنوز بر این باورند كه یك شیطان‌پرست باید به اصولی پایبند باشد كه درست نقطه مقابل اصول مسیحیت است. این فرقه افراد آزاداندیشی هستند كه از طریق جهان‌پژوهی فردی و برانگیختن روح به سمت معنویت حركت می‌كنند. به بیان دیگر پرستش شیطان را به عنوان معنویت مطلق تلقی می‌كنند. آن‌ها شیطان‌پرستی را به عنوان یك مذهب و فلسفه می‌دانند. در طول تاریخ، مبلغان مذاهب مختلف مردم را فقط به فرمانبرداری و ایمان توصیه كرده‌اند و قدرت شخصی آن‌ها و شعورشان را شر نامیده‌اند. شیطان‌پرستی دقیقاَ برعكس عمل می‌كند. از این رو به معنای مخالفت یا ضد است. آن‌ها می‌گویند: «تو تنها كسی هستی كه كنترل زندگیت را به دست می‌گیری. چیزی به اسم خدا زندگیت را بهتر نمی‌كند. ما به چیزی كه نمی‌بینیم اعتقاد نداریم». این‌گونه است كه شیطان‌پرستان ضد خدا و مسیح، كسانی كه بیرون راندن گناه را نادرست و دردناك می دانند برای رسیدن به دنیای خوب بعد از مرگ به شادی خویش و جسم معتقدند. شیطان‌پرستی دنیایی را ترسیم می‌كند كه هیچ روزنه امیدی بر آن متصور نیست.

به همین دلیل شیطان‌پرستی را جهان تاریك می‌گویند. آن‌ها معتقدند كه این دنیا بر پایه دروغ است و همه – باورهای مردم برپایه همین دروغ شكل گرفته. شیطان‌پرستی آئینی است كه همه چیز را منفی ارائه می‌دهد. آن‌ها واقعیات جهان را نمی‌‌پذیرند. آن‌ها مخالف تعقل و اندیشه هستند می‌گویند: فكر نكن، نقش تو همانند تماشاچی در این دنیاست. شیطان‌پرستی معجونی است كه هر آدم گرفتاری را به وحشی‌گری و نفرت سوق می‌دهد. آن‌ها برای اعضای خود تفهیم می‌كنند جاده‌ای كه در آن قرار دارند پر از خط‌كشی‌های درهم برهم است و او در یافتن راه خروج تا سر حد جنون پیش می‌رود و سرانجام مطمئن می‌شود راه بازگشتی وجود ندارد. ترس را شیطان‌پرستان به ارمغان آورده‌اند. قدرت یكی از وسواس‌های فكری و عقده‌های درونی جوانان شیطان‌پرست است. یكی از اهداف این جریان پنهانی رسیدن به دانشی است كه دیگران به آن دسترسی ندارند. وقتی نوع خاصی از توانمندی با دانش از حالت انحصاری خود خارج شده و فراگیر شود، دیگر آن درجه قدرت و نیرویی كه آن‌ها می‌خواستند به آن برسند از دست می‌رود و عمومی می‌شود. این یكی از اصلی‌ترین دلایل مخفی و پنهان بودن فعالیت‌های آن‌هاست. شیطان‌پرستان مروج بخشی از تفكر هستند كه به گفته آن‌ها در نفع شخصی به شكلی منطقی و خردمندانه و ارضای تمایلات نفسانی به شكلی آزادانه اصل مهمی فرض می‌شود و شیطان در واقع‌ نمادی از وموجودی و متمرد است كه از سرشت عصیانگر خود لذت می‌برد. گوهر وجودیش همانا طرد و لذت است عناصری كه در جوانان به وفور یافت می‌شود. آن‌ها معتقدند كه جامعه كنونی مملو از ضعف است. بنابراین جوانان و نوجوانانی كه می‌بایست به توانایی و لذت تشویق شوند از سالهای آغازین می‌آموزند كه خود را ضعیف فرض كنند.

شیطان‌پرستان ضد مسیح، مسیح را به مضحكه می‌گرفتند و كارهایی درست برخلاف مراسم مسیحیان و دستورات مسیح انجام می‌دادند. علت این كار نیز این بود كه شیطان‌پرستان اعتقاد داشتند كه مراسم مسیحیت موجود قدرت است. منتهی این قدرت از آن‌ها بیرون می‌رود و حال آن كه با معكوس كردن این مراسم قدرت به درون آن‌ها راه خواهد یافت. شیطان‌پرستان فرمان‌های آسمانی را كه رفتار و اصول اخلاقی خاصی را به ما نشان می‌دهد را برهم می‌زنند و واژگون می‌كنند. آن‌ها میل و هوس به ناشناخته‌های بی‌ارزش دنیوی را در میان اعضاء و پیروان خود تهییج می‌كنند و ضد ارزش را ارزش می‌پندارند و آن را ارواح می‌دهند. شیطان‌پرستان هیچگونه ارزش و احترامی برای زندگی بشری و حتی بشریت قائل نیستند و تمام عقاید و آداب و رسومشان سراسر نفرت و اعمال پست حیوانی است. طبق گفته آنتوان لاوی كه می‌گوید:

«شیطان‌پرستی كیش لذت‌جویی است فارغ از ملاحظات اخلاقی». از دیدگاه جامعه‌شناسی باید گفت كه یك شیطان‌پرست بیمار «روان پریش» است و خوی حیوانی در او رشد یافته. آزار و اذیت و قتل و تجاوز به افراد برای او بسیار معمولی و عادی است. از جمله مهمترین عوامل شناخته شده بیماری‌های روانی شالوده‌ای زیست شناختی دارند. یك شیطان‌پرست معتقد است هركس باید آزاد باشد. هرگونه عقیده و احساسی را بیان كند. باید گفت در بعضی مواقع كه رفتار بعضی از اعضای جامعه غیرعادی و هنجارشكن باشد لطمات و صدمات جبران‌ناپذیری بر افراد جامعه می‌گذارد. هدف عمده شیطان‌پرستان در آداب و رسوم و مناسكشان كوچك شمردن معیارها و اصول اخلاقی مسیحیت است، همچنین ترویج اندیشه‌های دروغینی كه بنیه اخلاقی مسیحیان را تضعیف می‌كند. انتشار و گسترش این عقاید باطل و پوچ‌ نه یك انحطاط طبیعی، بلكه توطئه حساب شده و ویرانگری است كه هم‌اكنون بسیاری از جوانان ما از جمله جامعه مسیحیت در دام آن گرفتار شده‌اند. یكی از انواع موسیقی شیطان‌پرستی موسیقی «متال» (Metal) است كه سبك اعتراض‌گونه همراه با خشونت دارد و به سه عمده تقسیم می‌شود.

متال آشال: كه بر مسائلی چون خشونت، تندی، غضب و مرگ تمركز دارد.

متال جشن و پارتی: كه بیشتر متمایل به مسائل جنسی و اجتماعی است.

متال سیاه: كه به طور واضع و آشكار به شیطان می پردازد. متن این ترانه‌ها به وضوح به مسائل چون زنای با محام، تجاوز، شكنجه، و قربانی كردن انسان‌های می‌پردازد. یكی دیگر از گروه‌های معروف – موسیقی شیطان‌پرستان گروه راك است. این گروه‌ طبق نوشته‌هایشان نفس و زندگی خود را به شیطان سپرده‌اند و شیطان را چون خدای خود می‌پرستند آن‌ها در بیانیه‌های خود اعلام كرده‌اند كه شیطان به آن‌ها قدرتی داده تا به وسیله آن معجزاتی انجام دهند كه حتی باعث خودكشی اشخاصی می‌شود كه برای شنیدن كنسرت این گروه‌ها در محل حاضر می‌شوند. برپایه آمار منتشر شده در غرب، از هر هفت جوانی كه به موسیقی راك گوش می‌دهند یك نفر آن‌ها خودكشی كرده است. یكی از هواداران این موسیقی می‌گوید:
ما هر كاری را هر چند زشت و بد باشد انجام می‌دهیم. هواداران شیطان بر این عقیده‌اند كه اخلاقیات بی‌اهمیت هستند.

روانشناسان می‌گویند: با سه بار گوش دادن به موسیقی راك، تبدیل به یك خشونت طلب می‌شوید. گالت یكی از ستارگان موسیقی شیطانی می‌گوید: جلال و ستایش تا ابد برای توست شیطان، لذا روح من، روزی در زیر درخت نیك و بد آرام می‌گیرد. چندین جوان پس از شوی مذكور خودكشی كردند. در بین تمام گروه‌های راك، گروه بوسه، ملقب به «لژیونر شیطان» است  كه این لقب به واسطه وحشی‌گری این گروه، از طرف گروه‌های شیطان‌پرستان دیگر به آن‌ها نسبت داده شده است.

شیطان‌پرستان از تساهل و تسامح مطلق جانبداری می‌كنند و آن را سمبل مبارزه با فرهنگ حاكم می‌دانند آن‌ها كه همه ارزش‌ها را ساخته دست و فكر بشر می‌دانند دچار نسبیت و شكاكیت معرفتی هستند. تاكید بر مجموعه خاصی از ارزش‌ها و بینش‌ها و ضرورت پذیرش، حاكمیت و دفاع از آن را امری غیرمعقول تلقی می‌كنند. این نگرش، با آنچه در تعالیم ادیان آسمانی به ویژه اسلام آمده، به كلی از جهات مختلف ناسازگار، بلكه متضاد است از یك سو، مبانی تساهل و تسامح (بشری بودن و نسبیت ارزش‌ها و معرفت) با بینش‌های دینی سازگار نیست و در بینش دینی، خاستگاه ارزش‌ها خداوند است نه انسان. نه در بعد هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی دلیلی بر وانهادگی و آزادی مطلق انسان‌ها، نفی خدا و نظام ناشی از آن و بی‌نیازی از وحی وجود دارد و نه در بعد ارزش‌شناختی، دلیل متعقنی بر اتبنای ارزش‌های اخلاقی و حقوقی بر آمال، آرزوها، پنداشته‌ها و اندیشه‌های بشری اقامه شده است. شیطان‌پرستان همانند انسان‌‌مداران و وجودگرایان برای انسان اختیاری بی‌حد قائلند و معتقدند كه انسان، هرگونه بخواهد می‌تواند خود را تحقق بخشد.

هرچند انسان در جهان‌بینی اسلام و ادیان ابراهیمی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و جهان آفرینش و دست كم جهان ماده به واسطه انسان كامل و برای انسان آفریده شده ومسخر او است. بنابراین نمی‌توان این عقیده باطل شیطان‌پرستان را قبول كرد كه خدایی وجود ندارد زیرا همه هستی انسان وابسته و تحت تدبیر تكوینی و تشریعی خداوند و نیازمند به اوست و بدون امداد خداوند، در دو بعد تكوین و تشریع دستیابی به سعادت برای وی غیرممكن است. از دیگر اشكالات و نقطه ضعف‌های شیطان‌پرستان «بی‌دلیل بودن مدعیات» آن‌هاست. زیرا آن‌ها، آنچه را كه مدعی آن بودند و هستند نمی‌توانند در پرتو براهین و دلایل اثبات كنند. امروزه بعضی از كشورها شیطان‌پرستان از پرداخت مالیات و معاف هستند و دارای دانشكده ویژه خود می‌باشند، تا جائی كه صدها دانشجو در رشته علوم شیطان‌پرستی و جادوگری تحصیل می‌كنند. حتی به زندانیان شیطان‌پرست اجازه می‌دهند كه آداب و رسوم خاص عبادتی خود را ا نجام دهند. متاسفانه بیشتر پیروان این مذهب شیطانی، سیاستمداران، پزشكان، افرادی در رده‌های بالای پلیس و حتی كشیشانی به ظاهر خادم خدا هستند. جشن هالوین زیربنای شیطانی و بت‌پرستی دارد. این جشن آمیخته با شب مقدس كاتولیك‌هاست.

هالوین در ابتدا holly evening نام داشته: زمانی كه رومی‌ها فاتحانه بریتانیای كبیر را تسخیر كردند جشن شیطان‌پرستی را به انگلستان آورده. انگلیسها با مهاجرت به آمریكا این رسم را به ارمغان آورده و اشاعه دادند. مردم در چنین روزی معتقدند كه شیطان شیپور می‌نوازد و ارواح شریر سربلندی تپه‌ها با جادوگران به رقص و پایكوبی می‌پردازند. امروزه آنچه ظاهراَ از این بخش می‌بینم شادی برای بچه‌ها و تعارف شیرینی و شكلات است. اما هوشیار باشیم كه در پس پرده قدرت شیطان است كه – تقویت می شود. حتی دیده می‌شود كه شیطان‌پرستان در چنین شبی خوردنی‌های مسموم در میان مردم توزیع می‌كنند. اگر به اخبار حوادث در شب هالوین توجه كنید حوادثی نظیر: آتش‌سوزی، ضرب و شتم و حتی مرگ و میر بیشتر از هر وقت دیگر به چشم می‌خورد. در این شب انسان بی‌خبر از حقیقت قربانی می‌شود. با كمی تأمل درمی‌یابیم كه اسكلت، ماسك دراكولا، زخم‌های مصنوعی روی صورت، ماسك‌های گربه و خفاش، جارو، كدوهای نورانی، بادام، سیب و خانه‌های تزئین شده توأم با نور زرد فقط یك جشن معمولی برای تفریح و داشتن وقتی خوش نیست. زمانی كه مسیحیت رواج یافت، دشمنان كلیسا با تحقیر و آزار مسیحیان در شب هالوین، شیطان را می‌ستودند. پرستندگان شیطان، جمجمه و مذبح و صلیب و منبر را در برابر خانه‌های خود قرار می‌دادند و در قرون گذشته بر دیوارهای كلیسا صلیب‌های زشت كشیده و مسیحیان را منحرف می‌كردند.     

كلام آخر:

با مطالعه كتب و آثار و فیلم‌های اخیر صهیونیست‌های جنایتكار به این نتیجه رسیدم كه آنها با اهداف از پیش تعیین شده سعی دارند تا جهان را هر چه بیشتر به سمت شرارت و تباهی و فساد پیش ببرند و با ایجاد فرقه‌هایی چون شیطان‌پرستی – كابالائیسم – رئال و ... و گسترش موسیقی‌های منحط غربی و ترویج ظلم و ستم و خشونت در اذهان مردم جهان اینگونه وانمود می‌كنند كه ما طرفدار مسیح هستیم. آنها تشكیل دولت اسرائیل را نشانه ظهور عیسی می‌دانند و معتقدند برای شتاب دادن به ظهور باید دست صهیونیست‌ها را باز گذاشت!! جای تعجب است كه ‌آنها در جاری شدن امر خداوندی اصرار و تعجیل دارند!!

در آستانه سال 2000 م. نیز دیدیم كه شور و التهاب و اشتیاق در جوامع مسیحی چه غوغایی به پا كرده بود مسیحیان منتظر، به ویژه در ایالات متحده آمریكا، فرقه‌های مذهبی عجیب و غریبی درست كرده و به رسوم و آیینهای شگفت‌آوری روی آورده بودند. برخی از این فرقه‌ها برای پیوستن به حضرت عیسی، علیه‌السلام، خودكشی كردند!

توجه به وضع جهان علاوه بر علایم سنتی ظهور منجی كه در متون دینی آمده، نشانه‌های مدرن ظهور را مشخص می‌كند كه بزرگترین آنها «امكان جهانی شدن» اقوام و ملل و كم‌رنگ شدن مرزهای سیاسی كشورها به لحاظ رواج تكنولوژی ارتباطات در كل عالم و همچنین رواج خشونت و فساد و بی‌بندوباری در جهان است. كه به عنوان بستر حكومت جهانی منجی ارزیابی می‌شود. دیگری «سازماندهی جهانی ظلم» و تك قطبی شدن جهان به دست اشرار عالم است كه در زمانه ما ا تفاق افتاده و بدیهی است «عدلی جهانی» باید آن را جبران نماید.
«با امید به آنكه خداوند یكتا كه تمام زیباییها و مهربانیها و منتهای كمال را دارا می‌باشد ما را از لغزشها و انحرافات نجات دهد تا بتوانیم با نگاهی زیبا و  امیدوار به جهان هستی بنگریم»


منابع
هیوم، رابرت: ادیان زنده جهان، مترجم: دكتر عبدالرحیم گواهی، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، شماره اول، 1369، ص 286.
 نبی سلیم، محمد: مقاله یزید به شیطان‌پرستی یا ثنویت‌گرایی، مجله مشكوه، تابستان 1379، شاهرود شماره 67.
سخنرانی دكتر حسن عباسی با عنوان «شیطان‌شناسی و مدرن و عینیت یافتن شیطان در قرن 21»
4. گیذتر، آنتونی: جامعه‌شناسی، مترجم: منوچهر صبوری، تهران: شرنی، چاپ شانزدهم 1376 و جلد 9، بخش دوم: شماره 5، صص 150 – 149.
5. رجبی، محمود: انسان‌شناسی، قم، مركز انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (رحمه‌ا..)، چاپ هشتم، مجموعه كتابهای آموزشی از راه دور، 1385، 2 / 60 – 43.
حسامی – نازی (شیروا): مقاله «شیطان در همین نزدیكی است»، مجله خانواده سبز، شماره 163، صص 37 – 36.
فصلنامه مكتب اسلام، شماره 4، مقاله گروه شیطان‌پرستان مصر.
توسلی، بابك: مقاله شیطان در موسیقی غرب، نشریه نگاه تازه، شماره سوم و چهارم، ص 147.
قزوینی، سید محمد كاظم: امام مهدی از ولادت تا ظهور، ترجمه و تحقیق: علی كرمی و سید محمد حسینی، قم، دفتر نشر الهادی، چاپ اول، زمستان 1376، بخش 18. صص: 688 – 687.
 جمعی از نویسندگان: پیشگوییها و‌ آخرالزمان، تهران، مؤسسه فرهنگی موعود عصر عج، چاپ اول، 1382، جلد دوم، بخش اول، مقالات «فاطمه شفیعی سروستانی». صص: 179 – 177.
ر. ك: مقاله ضد مسیح (Anti christ)، محمد اسماعیل‌نژاد، 1384، دفتر ثبت كرامات مسجد مقدس جمكران.
ر. ك: مقاله خرافات دینی در سینما. سایت علمی پژوهشی یهود، اومانیسم و صهیونیسم بین‌الملل.
ر. ك مقالات:
The Nine Satanism Statements , The Eleven satanic Rules of the Earth , isnt sata nism a brutal religion? What a bout curses? ,
Whzt is your position con cernhng satanic? Stratification?
http: // www. Staanism 101 . com : در سایت
ر. ك:
Robert garves and raphael patais , hebrew myths
ر. ك:
Jodan , the hebrew story in the middle ages.
ر. ك:
I. Epstein , the baby Loniun talmud . Lon don: socino
ر.ك:
Raphael patai , the hebrew goddess , detroit
 ر.ك: هولزر، پروفسور هانس: نویسنده كتاب: حقایقی درباره جادوگریه، مقاله:
Anton szandor lavey
در آدرس:
http: llwww.Azidahak . persian blog . com
ر. ك: بخش آداب و رسوم شیطان‌پرستان 
http: // www. Ranginkaman . com

ر. ك: بخش: قوانین آداب و رسوم شیطان‌پرستان 
http: // www. Satanism 101. com

ر. ك: بخش: پنتاگرام در ادیان
http: // www. Kasrafilth . blogfu. Com
ر. ك. بخش: مقاله موسیقی شیطانی
http: // www. Baztabroh. Tk. Blogsky. Com
ر. ك: متال چیست
http: // www. Sanitarium – bloyfa – com
ر. ك: سخنرانی دكتر حسن عباسی
http: // www. Bachehayeghalam. ir
ر. ك. مقالات مربوط به جن‌گیری و شیطان‌پرستی «بخش اخبار و حوادث»
http: // www. Iranheal ersocom



 

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : طریق وصال

آخرین پست ها

جستجو

نویسندگان